Sposoby na reklamę małej firmy

Przed rozpoczęciem reklamowania firmy konieczne jest określenie grupy odbiorców, do której taka reklama powinna dotrzeć. Grupa odbiorców zależna jest od charakteru działalności firmy. 

Oznakowanie siedziby firmy stacjonarnej.

Jeśli firma ma charakter stacjonarny (np., punkt usługowy bądź sprzedażowy) należy zadbać o jego widoczność, dzięki czemu potencjalny klient trafi bez żadnego wysiłku. Odpowiednie do tego są szyldy i banery z logo. Warto również zainwestować w tak zwane potykacze, czyli małe tablice stawiane na chodnikach. Wystrój witryny powinien przyciągać wzrok przechodzących ludzi.

Ulotki reklamowe.

W dobie internetu można by pomyśleć, że ulotki to przeżytek. Jednak wbrew pozorom w reklamowaniu małej lokalnej firmy mogą być kluczowe w zdobywaniu klientów. Należy zadbać o to, aby taka ulotka trafiła do jak największej ilości domostw. Warto zapłacić firmie zajmującej się kolportażem. Nasze ulotki mogą być dostarczane do skrzynek na listy, do punktów usługowych (np. okoliczne sklepy, zakłady fryzjerskie itp.) lub rozdawane w miejscach zaludnionych (rynek, centrum handlowe itp.)

Prasa lokalna.

Reklama w prasie lokalnej jest nadal skuteczna. Jednak jeśli chcemy się rozwijać powinna to być jedna z opcji. W żadnym wypadku nie można bazować tylko na tym sposobie reklamowania.

Reklama zewnętrzna

Warto wykupić miejsca na tablicach bilboardowych. Takie plakaty są widoczne z daleka dzięki czemu przyciągniemy nie tylko lokalną klientelę. Należy pamiętać aby na takim plakacie umieścić dokładną lokalizację firmy oraz sposoby kontaktowania się (nr telefonu, mail) i wskazówki dojazdu. Duże banery są kosztowne. Dodatkowo cena wzrasta w miejscach dobrze zaludnionych dlatego taka forma reklamy powinna być przemyślana. Reklama zewnętrzna to na przykład bilboard, Citylight, reklama wielkoformatowa na ścianach budynków lub rusztowaniach, mobilna reklama (używana najczęściej na imprezach masowych).

Strona internetowa

Firmowa strona internetowa przyda się bez względu na to, czy działamy lokalnie, czy też globalnie. Dzisiaj większość potencjalnych klientów szuka usług i produktów przede wszystkim przez internet. Jeśli nie zaistniejemy w sieci, stracimy prawdopodobnie większą część klienteli.  Na rynku jest wiele firm tworzących takie strony w profesjonalny sposób. Jednak samo założenie strony to jeszcze nie wszystko. Konieczne jest poinformowanie odbiorców o jej istnieniu. To również można zlecić specjalistom.

Media społecznościowe w reklamowaniu firmy

Strona na Facebooku może być bardzo przydatna. Jej prowadzenie jest łatwe, dzięki czemu nie musimy wydawać dodatkowych pieniędzy. Ważne jest, aby na takiej stronie umieścić wszystkie możliwości kontaktu, adres firmy, adres firmowej witryny internetowej oraz wskazówki dojazdu. Nie można zapomnieć o włączeniu możliwości kontaktu przez sam Facebook. Jeśli zdecydujemy się na taki rodzaj reklamy, musimy stale monitorować nasz funpage. Przy braku czasu warto to zlecić odpowiedniej osobie.

Oznakowanie pojazdów firmowych

Posiadając auto firmowe możemy obkleić go reklamą własnej działalności. Dzięki temu pracując jednocześnie zdobywamy nowych klientów.

Serwisy ogłoszeniowe

Na większości lokalnych stron ogłoszeniowych można dodawać informacje za darmo. Wiele stron proponuje również za niewielkie pieniądze wstawienie banneru z logo firmy w widocznym na stronie miejscu.

Reklama radiowa

Radia słuchamy w domu, w pracy i w samochodzie. Warto więc i tam pozostawić jakiś ślad po sobie. Rozgłośnie radiowe często proponują czasowe nagłaśnianie reklamy za odpowiednią opłatą.

Aby reklama była skuteczna musimy pamiętać, że należy przypominać o sobie regularnie.